onsdag 20. januar 2010

Kort i dag

Jeg har ikke introdusert criben vår mens vi bor i Slovakia. Selve penthouset, 11. etasje, i enden av korridoren og siste dør på høyre hånd, DER bor unge Kjell Thomas (som kun er 21 år, og yngst i klassen) som også er min roommate, og Mari bor bak nest siste dør på samme side.
Venner fra klassen, henholdsvis finner, mens jenta i midten på bildet kommer fra Polen.
Vi kikker på et gammelt kirkemonument, på en topp like i nærheten av universitetet.


Tøfler! Og ikke mindre enn skikkelige bæssfartøfla! De grå er Kjella sine, mens jeg fikk de sjokoladebananbrune. Blir så innmari svett på beina av de vanlige skoa, så jeg tenkte å kjøpe et par luftige herligheter jeg kunne fly rundt i. Tøflene har vist seg å være verdt pengene: De er lette, komfortable og ser utrolig bra ut på en ellers "solbrun" kropp ( kun iført stilongs, vel og merke) Og ikke minst: de er VARME. Desverre kjenner Slovakiske tøffelprodusenter godt til alle gamlingers tendens til å fryse på beina - og har derfor gjort jobben med å gjøre tøflene gode og varme grundig. Klamt kan det derfor bli, særlig når jeg går lenger enn til toalettet, som befinner seg ca. 7 meter unna. But still; et kjøp jeg ikke angrer!
Et par venner i språkkurs- klassen. Veldig greie folk, han til høyre kommer fra Finland og jenta til venstre kommer fra Polen. Sammen sitter vi ( eller iallefall meg) og stotrer gebrokken Slovakisk, mens vi innimellom prøver å lære hverandre rare fraser på egne morsmål. "Tårskefisska" er et uttrykk Kjell Thomas og jeg har framlagt som et poplulært norsk uttrykk, og som har falt i smak hos finnen til venstre =)

5 kommentarer:

  1. Syns du har feil navn på bloggen din, Hans..
    Hansemanse 3000 hadde vært møkje bedre:)

    SvarSlett
  2. Godt det ikke var noe værre enn "tårskefisska" finnen ble utsatt for..!

    SvarSlett
  3. prøv å si "aka si mi krasna" til en eller annen. dra litt på første a'en i krasna: kraaasna.

    :)

    SvarSlett
  4. hehe... ser hvertfall ut som om dere koser dere masse..=) hils Kjella..

    SvarSlett
  5. han til høyre og jenta til venstre? hahah ler meg skakk

    SvarSlett